Thursday, January 19, 2006

PORTABLE – Version (2005, ~scape)

Techno godba se vedno znajde nekje na sredini med arhaičnimi figurami in utopičnim futurizmom, kar se na začetku zdi kot nezdružljivo nasprotje, toda na koncu le odkrijemo, da oba pola ustvarjata edinstven estetski moment, ki je pravzaprav botroval tudi nastanku tega širokega glasbenega žanra. Če na primer pogledamo zgodnje detroitske techno producente, bomo odkrili, da navdiha niso iskali le pri evropskih industrial in disko pionirjih, ampak tudi pri jazzovskih in soulovskih izvajalcih, ki se zdijo popolno nasprotje mašinske glasbe, nastale s pomočjo brezobličnih glasbenih naprav. Če v minimalističnih ritmih najpogosteje slišimo utripanje strojev v tovarnah avtomobilskega mesta, potem bomo zgrešili tisti primordialni element, ki techno glasbo prek številnih generacij povezuje z njenimi koreninami. Če počasi raziskujemo nazaj, bomo nedvomno prišli do tradicionalnih afriških polifoničnih muzik, ki so pri številnih producentih slišane še dandanes, le da se je njihova uporaba geografsko preselila v Evropo in Ameriko. Če pomislimo, je v techno glasbi afriških producentov zelo malo, saj jih lahko dobesedno preštejemo na prste ene roke, še posebej v polju čistokrvne techno glasbe. Avtor albuma Version je torej eden redkih avtentičnih avtorjev, saj prihaja iz revnih predelov Capetowna v Južnoafriški republiki, njegova kariera pa se je koncem osemdesetih let začela v ilegalnih barakarskih barih, ki hkrati služijo tudi kot občasni klubi. Pod močnim vplivom apartheitske represije je Alan Abrahams na začetku devetdesetih let pri lokalni založbi Teal Truetone Records izdal svoj prvi album Dance For Freedom. Plošča je bila časovno usklajena s prvimi demokratičnimi volitvami v Južni Afriki, po glasbeni plati pa je združevala podzemne house ritme in tradicionalne afriške pesmi. Leta 1997 se je Abrahams preselil v London, kjer je začel s serijo klubskih večerov pod imenom Mahala ter navezal stike s Sutekhovo založbo Context Free Media pri kateri je izdal svojo prvo odmevnejšo malo ploščo. Kasneje so sledile še objave pri založbah Background, Karot in Sound Variation, nekaj malih plošč je izdal pri njegovi lastni založbi Süd Electronic ter seveda pri berlinski Scape, ki je objavila tudi njegov drugi album Version. Vmes se je Abrahams intenzivno posvečal nastopanju, saj je prepotoval domala vse kontinente in na svoji poti tudi sestavil veliko večino zvočnega materiala. Pravi, da je njegov dom ob soju prenosnega računalnika, kjerkoli se pač že znajde, zato tudi sinonim Portable. Sicer pa je album Version povečini sestavljen iz terenskih posnetkov prostranstev njegove južnoafriške domovine, ki jih je Abrahams sestavil v funkcionalne techno in house komade, ki pa po pravilu mejijo bolj na ekeperimentalni rob obeh žanrov. Rezultat je neverjetno organski in zaokrožen zvok, saj za komadi stoji cela vrsta bolj in manj starih zvočnih zapisov, ki pomnijo trenutke v pragozdu, pri zakurjenem ognjišču ali pa preprosto povzemajo tradicionalne afriške ritme, ki so prevedeni v mašinsko govorico novodobnega techna. V tem smislu se skozi uporabo digitalnega programja ohranja nekaj izvorne identitete teh zvočnih virov iz šestdesetih, sedemdesetih in osemdesetih let prejšnjega stoletja, ki se v hipu pojavijo in prav tako hitro tudi izginejo v splošni zvočni sliki albuma Version. Torej, akustična različica novodobne techno godbe, ki bi jo lahko zlahka označili kot dovršeni afro-futurizem v najboljšem pomenu te besede.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home